Czego w podręcznikach nie znajdziecie...

Ten blog powstał z myślą o tych, którzy uczą się języka czeskiego.

Chciałabym tutaj regularnie przedstawiać nowe zagadnienia (słówka języka mówionego, metafory, homonimy), a także pokazywać ciekawe strony związane z nauką języków obcych.

Kim jestem? Rodowitą Czeszką, lingwistką, od 10 lat Warszawianką, lektorem i tłumaczem języka czeskiego :-)

Jeśli macie dość tradycyjnych podręczników i chcecie wreszcie opanować język mówiony (Obecná čeština), serdecznie zapraszam!



środa, 2 listopada 2011

Mám nápad!

Nápad - napad
aneb první lekce o homonymech

Czeskie słówko "nápad" znaczy "pomysł".
Np. Nedávno jsem dostala nápad, že zkusím psát blog.
Půjdeme dnes do kina? Výborný nápad, jasně!

2 komentarze:

  1. Dziękuję że postanowiłaś napisać blog o języku czeskim. Przyda mi się to, ponieważ mam zamiar zamieszkać w Pradze z moją dziewczyną - Czeszką oczywiście :)
    Wiele zwrotów, które podałaś znałem (co mnie niezmiernie cieszy), ale co do slangu to potrzebuję korepetycji. Będę więc tutaj regularnym gościem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że komuś się przyda. Dziękuję za informację zwrotną. Zrobię w takim razie teraz serię słówek z języka potocznego. Pozdrawiam i życzę miłej nauki. JK

    OdpowiedzUsuń