Czego w podręcznikach nie znajdziecie...

Ten blog powstał z myślą o tych, którzy uczą się języka czeskiego.

Chciałabym tutaj regularnie przedstawiać nowe zagadnienia (słówka języka mówionego, metafory, homonimy), a także pokazywać ciekawe strony związane z nauką języków obcych.

Kim jestem? Rodowitą Czeszką, lingwistką, od 10 lat Warszawianką, lektorem i tłumaczem języka czeskiego :-)

Jeśli macie dość tradycyjnych podręczników i chcecie wreszcie opanować język mówiony (Obecná čeština), serdecznie zapraszam!



wtorek, 17 stycznia 2012

Mam w tym chaos (j.potoczny)

Mam w tym chaos = Mám v tom hokej (slang.) / Mám v tom zmatek (spis.).

Np. Můžeš mi tu matiku vysvětlit ještě jednou? Mám v tom strašnej hokej (zmatek).
Jsem v práci nová. Zatím se mi všechno plete. Mám hokej (zmatek) v různých uživatelských jménech a heslech, která mi dali.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz